مدیریت یکپارچه ملی برای تاکسیهای اینترنتی اجرا میشود؟

- عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با اشاره به چالشهای موجود در سامانههای تاکسی اینترنتی بر ضرورت نظارت و سیاستگذاری ملی تاکید کرد و خواستار مدیریت یکپارچه ملی برای این پلتفرمها شد.
علیاصغر قائمی در گفتگو با ایرنا مطرح کرد:
عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با اشاره به چالشهای موجود در سامانههای تاکسی اینترنتی بر ضرورت نظارت و سیاستگذاری ملی تاکید کرد و خواستار مدیریت یکپارچه ملی برای این پلتفرمها شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مدتهاست که پایتختنشینان با چالشهای متعددی در خصوص تاکسیهای اینترنتی روبهرو هستند، این مشکلات از افزایش غیرمنطقی قیمتها به ویژه در ساعات شلوغ یا شرایط خاص مانند روزهای بارانی گرفته تا عدم پذیرش درخواست توسط رانندگان، تاخیر در رسیدن خودرو و رفتار نامناسب برخی رانندگان را شامل میشود؛ همچنین حذف گزینههایی مانند عجله دارم منجر به کاهش دسترسی به خدمات در مواقع ضروری شده و برخی از مسافران از شفاف نبودن هزینهها یا اخذ کرایه خارج از نرخ تعیین شده شکایت دارند.
علیاصغر قائمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به گستردگی فعالیت تاکسیهای اینترنتی در سطح کشور، به نظر میرسد ضروری است تا وزارت کشور بهعنوان متولی اصلی، مدیریت یکپارچهای را بر این سامانههای اینترنتی در پایتخت اعمال کند.
وی با بیان اینکه نبود نظارت مرکزی موجب ناهماهنگی در خدماترسانی این نوع وسایل حمل و نقل عمومی شده است، ادامه داد: اکنون هر شهر به صورت مستقل با این پلتفرمها برخورد میکند که این رویکرد نیازمند بازنگری اساسی است.
قائمی با اشاره به لزوم تعیین سازوکارهای مشخص برای نرخگذاری این تاکسیها هم گفت: شرکتهای تاکسیرانی اینترنتی یک نرخ پایه مشخصی را بر اساس یک مدل مشخص به مسافران پیشنهاد میدهند که آیا این مدل درست است یا غلط موضوع بحث ما نیست، اما به نظر میرسد باید دولت به ویژه وزارت کشور فکری اساسی برای این موضوع داشته باشد تا این مساله به چالشی بین مردم و رانندگان اینترنتی تبدیل نشود.
وی در ادامه افزود: معتقدم تاکسیهای اینترنتی در شرایط خاص مانند اوج ترافیک سنگین یا شرایط جوی نامساعد باید در چارچوب مشخص و یکپارچهای مدیریت شوند.